Tí, ktorí vidia deti programovať v KOD Akadémii, si rýchlo uvedomia, že väčšina toho, čo robia, je kreatívne. Deti robia vlastné, hravé programovanie.
PROGRAMOVANÍM DETI OBJAVUJÚ SVOJU KREATIVITU
Každé dieťa je kreatívne.
Čo presne je tvorivosť a ako dievčatá a chlapci objavujú svoju tvorivosť, keď sa učia programovať v KOD Akadémii?
Existuje mnoho definícií “kreativity”, ktoré sa na tento pojem pozerajú z veľmi odlišných uhlov. Sú filozofické, umelecké, psychologické, ekonomické a iné spôsoby, ako sa pozerať na veci. Vzhľadom k tomu, že máme čo dočinenia s deťmi, a keďže si vyberáme najpraktickejší prístup, hodia sa asi najlepšie tieto definície:
Kreativita schopnosť jednotlivca alebo skupiny myslieť a konať tvorivým spôsobom.
Podľa Lexikónu psychológie a vzdelávania je kreativita definovaná ako schopnosť vykonávať originálne, produktívne a potrebné činnosti.
V programovaní je kreativita detí stimulovaná, požadovaná a propagovaná v mnohých smeroch.